Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

tisdag 22 februari 2011

Fest med kandelaber



I söndags var jag ute på restaurang med min kör. Vi firade en av damerna som fyller år och som också efter många år som medlem i kören nu tyvärr kommer att sluta. Vi gjorde kvällen till en avtacknings- och födelsedagsfest för henne.
Mycket god mat och mycket prat och lite sång.
Jag är medlem i två körer och de kvällarna vi repeterar är höjdpunkterna på veckan. Jag älskar att sjunga och går nästan alltid omkring med en sång på läpparna.
Mitt på bordet tronade en väldig kandelaber.
Jag var bara tvungen att fota den!

Monika

10 kommentarer:

  1. Fin miljöbild:-) Önskar jag kunde sjunga - det är välgörande för hela människan:-)

    SvaraRadera
  2. Jestanes...vilken pampig en..gäller att sitta still vid det bordet..så den inte vacklar omkull..ha det..Maria

    SvaraRadera
  3. Det var en maffig kandelaber, t o m Liberace kunde slänga sig i väggen.

    SvaraRadera
  4. Ebba, sången är min stora glädje. Det finns nog inget annat som kan få mig så glad som när jag sjunger.
    fotopunktMis och mimmimarie, den kandelabern var helt enorm. Den var så stor att jag först inte la märke till den. Plötsligt tittar jag upp och ser den enorma kronan som nästan svävade upp mot taket. Liberace kunde verkligen slänga sig i väggen där!

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt! Jag brukar sjunga mycket jag också, hemma, tills dottra ber mig snällt om jag kan sluta! (ler)

    SvaraRadera
  6. Vad trevligt! Körer brukar få så bra sammanhållning för det är oftat fantastiska människor som är med :)

    SvaraRadera
  7. Säger som någon ovan, körsång verkar så himla kul och forskning visar att det även är bra för hälsan. Min sångröst dock kass.

    SvaraRadera
  8. Vackert, jag ska också ut med mina tanter i morgon..

    SvaraRadera
  9. Jag ska börja i en kör för såna som sjunger hellre än bra. Man får mima om man vill haha. Det ska bli kul faktiskt. Det är ju kul att sjunga även om man inte gör det så tonrent.

    SvaraRadera
  10. Nilla, jag tycker det är jättebra med körer där man inte kräver fantastiska röstresurser. Rösten är som ett instrument och måste övas. Den blir bara bättre och bättre ju mer man sjunger.
    Jag brukar säga att alla kan sjunga och ingen skall behöva fattas den glädjen!

    SvaraRadera