Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

lördag 12 mars 2011

Åtta saker om mig - en utmaning!




Hittade en utmaning hos FotopunktMis som jag tyckte var lite rolig att anamma:

Berätta 8 olika saker om dig själv:

1.Älskar att sjunga. Mamma sa att jag sjöng innan jag pratade
2.Envis. Ger aldrig upp, eller.. . åtminstone inte förrän alla utvägar är tömda…
3.Inte köpt några kläder på de senaste 3 åren. Garderoben är ändå full…
4.Hatar att gå i affärer. Shopping är inte min grej…
5.Läser alltid. Inte en dag utan läsning…
6.Tål dammtussar i hörnorna, vilket är tur, att städa står långt ned på listan…
7.Är nyfiken. Vilket gjort att jag bytt inriktning i livet många gånger…
8.Vill ha små stunder av eftertänksamhet varje dag…

Den här utmaningen skickar jag till alla som känner för att berätta lite om sig själv...
Och passa på att ta en titt hos Maria Torbjörnsson och FotopunktMis i Sennan.
Det var där jag hittade uppmaningen!

Monika

*****

8 kommentarer:

  1. Att läsa 8 saker om dej liknar nästan mej..så många gånger jag sett dina böcker i affären och tänkt..dags att köpa..men nu ska det bli av..nyfiken e väckt..Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  2. Maria:
    I tredje delen av mina böcker om Fry så är de också på Virse Hatt. (Även i fjärde, men den kommer inte förrän i augusti) De går genom Sennan.Följer Senneån. Kan kanske vara kul för dig att läsa eftersom du bor där.

    SvaraRadera
  3. Kul att få veta lite mer om dig :)

    SvaraRadera
  4. Dessa listor är alltid roliga att läsa.
    Man får liksom veta lite mer om dig då :)
    Ha en toppen lördagskväll.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. känner igen det mesta, utom den första och sista...

    SvaraRadera
  6. Roligt att få veta lite mer:-) Allt utom 1, 3 o 4 kan jag skriva under på vad det gäller mig själv - kanske en förutsättning om man ska få något gjort i sin skrivarvärld:-)

    SvaraRadera
  7. Jätteroligt att få känna dig lite mer :) Inte shoppat på tre år! Jag har också garderoben full, men inget som jag vill ha på mig. Dagens i-landsproblem. Måste skärpa mig.

    SvaraRadera
  8. Jag arbetar mycket av min tid hemma och då behöver jag inte så mycket fina och nya kläder. När jag går i affärer så längtar jag hela tiden till någon annan plats. Därför har jag insett att det är bättre att jag ser till att vara det!

    Trillingnöten: Jag håller med dig, det är I-landsproblem att ha garderoben full men ändå inte hitta något att ta på sig!

    SvaraRadera