Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

fredag 29 juli 2011

THE TALL SHIPS RACES - 5 - 8 augusti - Halmstad

Den 5 – 8 augusti är Halmstad slutstation för The Tall Ships Races. Den stora tävlingen med segelfartyg. Halmstads kommun är arrangör och räknar med 300 000 besökare under de fyra dagarna. Det blir 70 stora segelfartyg som besöker hamnen och möjlighet för mängder av människor att åka en tur med någon av båtarna. Från många stora scener blir det musik, sång och teater samt mängder med andra aktiviteter. Artister är bl.a. Eric Saade, Timbuktu, Mikael Rickfors, September och många andra.
Jag kommer att finnas på plats under alla dagarna med mina böcker om Fry.

Jag berättar om böckerna och signerar. Jag bor bara 10 minuters gångväg från festivalområdet, så den här jättefestivalen vill jag inte missa. Bara att se alla dessa fartyg kommer att bli en stor upplevelse. Kom gärna och hälsa på mig om du är i närheten av Halmstad.


Den som tröttnar på festivalen kan prova några av Halmstads fina sandstränder. Jag rekommenderar Östra stranden. Den är min favoritplats.

Den här helgen finns det också trevliga upplevelser i Halmstad. Vi har både Internationell Gatuteaterfestival och Visfestival. Härliga händelser i sommarstaden.

Läs mer om The Tall Ship Races här.

Monika

8 kommentarer:

  1. Skeppen är underbart vackra att se på, men den förväntade skaran av besökare avskräcker mig. Hoppas dina böcker gör succé där.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar tillvaro du lever i just nu - hoppas alla vänder blickarna från skeppen till Fry sedan så att du får riktigt många böcker sålda:-) Lycka till och ha det så trevligt!

    SvaraRadera
  3. jag bor i Gbg. Har aldrig varit i Halmstad men funderat på att åka dit men drar mig lite, jag tillhör inte det glassiga folket direkt och vill inte ha massor av folk omkring mig, men det går kanske att hitta små egna favitställen. Ja, skeppen ser vackra ut.

    SvaraRadera
  4. Vi har festival dessa dagar. Det är roligt att se så många ute på gatorna som njuter och har det bra tycker jag! :) Och att det är många nya ansikten som dyker upp från andra städer! Uppfriskande!

    SvaraRadera
  5. Det är roligt att dom hittar på något.
    Förut kallade vi våran stad för Dövik. Det hände INGENTING. Men nu händer det alltid något. Så nu har staden fått tillbaka namnet Övik :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Var på The Tall Ships Race och hittade din nya bok (Kungsgården). Läste ut den i går kväll. Vann den första boken (Solbarnet) på Sjönevadsmarknad och fick den signerad och nu den sista. Tog följande dag med de andra två och fick även dem signerade ;o). Tack för det!
    Skön läsning som passar alla åldrar.

    Skeppen var helt fantastiska och det var svårt att slita blicken från dem. Kramar

    SvaraRadera
  7. Anonym
    Stor kram till dig Frida, för jag kommer ihåg vad du heter. Blev så glad när du kom bärande på Månguden och Isvintern och ville ha dem signerade! Så kul att du redan har läst ut Kungsgården!
    Tack för din fina kommentar!
    Kram/ Monika

    SvaraRadera