Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

lördag 9 juli 2011

Midvinterblod av Mons Kallentoft




Då och då slinker det in en deckare eller kriminalroman i läsandet. Den här gången har jag läst Midvinterblod av Mons Kallentoft. Första delen i hans serie om kriminalinspektör Malin Fors.
Boken utspelar sig en mycket kall vinter. En illa tilltygad kropp hittas hängd i ett träd.

En offerhandling. Ett gammalt asablot? Varför vill någon göra den ensamme Bollebengan så illa?
Malin Fors och hennes poliskollegor jagar mördaren. De gräver i mannens historia och mörka hemligheter dyker upp.
Den här romanen är en klassisk polishistoria som är mycket välskriven med ett vackert och ibland poetiskt språk. Jag gillar ”offrets” kursiverade funderingar över vad som händer i de levandes värld som han så nyss har lämnat.
En bra spänningshistoria.


Monika

3 kommentarer:

  1. Jag gillar inte deckare generellt, men den här kanske är värd att läsas?

    SvaraRadera
  2. Jag älskar deckare. Så den där måste jag läsa. Efter jag läst DINA böcker :)
    Kram!

    SvaraRadera