Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

onsdag 6 juli 2011

Allsång på berget - en tradition



Varje sommar är det ”Allsång på berget” på Hallandsgården i Halmstad. Fyra onsdagar under juli månad samlas mängder med människor bland de gamla husen.
Hallandsgården är ett friluftsmuseum som drivs av Hallands Konstmuseum. Där finns en väl bevarad skolbyggnad, en väderkvarn och en mängd andra hus som har några hundra år på nacken. Mellan husen finns gamla kulturväxter och ett trevligt kafé som serverar våfflor. Under sommaren görs också guidade turer bland husen.
Allsången har blivit en tradition för mig. Jag är där varje onsdag och berättar om mina böcker. Det är tredje sommarsäsongen och jag börjar nästan känna mig som en inventarie.


Nej, det där var mer på skoj. Det är väldigt trevligt att vara en del av allsången. Givetvis passar jag på att sjunga med i alla glada sommarsånger. Någon av kvällarna gör jag också ett litet framträdande med sång.


I kväll är det premiär på sommarens allsångskvällar.

Monika

7 kommentarer:

  1. I Gbg har vi ju allsång på Liseberg. Jag skrev i ett tidigare inlägg på min blogg att jag drar mig för allsång och körsång då jag vet att jag ingen bra sångröst har - det är lite synd, för det verkar kul.

    SvaraRadera
  2. Vilken kul idé! Jag slår vad om att det är väldigt populärt :)

    SvaraRadera
  3. I Halmstad händer det mycket trevliga saker har jag märkt. Roligt:-)

    På Allsången på Skansen sjunger de flesta hellre än bra - nästan så att jag skruvade ner ljudet igår - men jag tänkte på deras glädje och höll ut ...

    SvaraRadera
  4. Allsång är ju bara SÅ roligt. Synd att vi inte har det i lilla Ö-vik.
    Jag får nöja mig med att se allsången på tv :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Får nog ta mej till "Berget" en onsdag..ha det..Maria

    SvaraRadera
  6. Cathrin: sjunger man tillsammans med andra så brukar det fungera ganska bra, även utan en bra sångröst.´
    Maria: Kom nästa onsdag för då sjunger jag förmodligen en liten trudelutt!

    SvaraRadera