Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

onsdag 19 maj 2010

Stora bokbytardagen


Härligt! Vi har äntligen fått lite värme här på den Halländska slätten. Det är knappt jag tror det är sant. Tveksamt lät jag vantarna ligga kvar hemma under morgonpromenade med hunden. Fram tills nu har jag haft ett par liggande i fickan för säkerhets skull och de har ofta blivit använda. Men nu är värmen här och jag myser i den ljumma luften.
I morgon är det Stora bokbytardagen. En mycket trevlig händelse som spridit sig som en löpeld över vårt avlånga land. Här i Halmstad ordnar den lokala tidningen Hallandsposten några timmars byt-möjlighet på torget mitt i centrum. Där får jag göra ett besök och se om det kan bli något bra byte. Sedan blir det nog också en runda till biblioteket och därifrån brukar jag inte komma utan en och annan bok i bagaget.

3 kommentarer:

  1. Kul idé, fast jag har få böcker jag vill släppa ifrån mej :)

    SvaraRadera
  2. Jag upptäckte det också när jag skulle välja några böcker att ta med. Men jag fick både Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm och Laterna magica av Ingemar Bergman så jag är väldigt nöjd!

    SvaraRadera