Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

torsdag 20 maj 2010

På cykel till Stora Bokbytardagen


Vilken underbar tanke; att byta böcker!
Jag cyklade, i den härliga sommarvärmen iväg ned till torget i Halmstad, efter lunch. Hallandspostens kulturredaktion hade nappat på idén med Stora Bokbytardagen och under några timmar mitt på dagen fanns de där och administrerade själva bytet.
Ett fint smörgåsbord med intressanta böcker var upplagt och sedan var det bara att lägga sina egna böcker till de övriga.
Skoj!
Efter att jag noggrant fingrat och läst på ett antal böcker tog jag med mig hem Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm och Laterna magica av Ingemar Bergman. Två böcker som har funnits på min att-läsa-lista. Nu finns de också i min bokhylla

3 kommentarer:

  1. Det är perfekt att kunna byta böcker med andra, för hur ofta läser man egentligen om böcker man har i sin bokhylla? Kramisar Kim

    SvaraRadera
  2. Det är ju ett perfekt sätt att få nya böcker. De man har står ju bara i hyllan. Jag läser aldrig om en bok.

    Önskar dig en härlig Pingst
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej, så är det. De flesta böckerna är lästa en gång och sedan står de bara där.

    SvaraRadera