Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

fredag 20 maj 2016

Radio Halland och Hallandsposten i Varulvens spår


För några dagar sedan var det boksläpp för min åttonde titel Varulvens spår, andra delen i barnboksserien Monsterjägarna. Första delen utkom förra året och heter Grevens slott. De båda titlarna går bra att läsa högt tillsammans eller att läsa själv för de som nyligen lärt sig att läsa.

Min tanke med dessa böcker är att ge barnen en spännande läsning och nyckeln in i den fantastiska värld som böcker och läsning är. Läsning skall vara spännande och lustfyllt. Det måste finnas en önskan att läsa vidare och att hela tiden vilja vända blad till nästa sida. Så som jag själv upplevde läsandet när jag var ett barn i den åldern. Det var då jag la grunden till läsandet och fick ett naturligt driv i min förmåga att snabbt binda ihop ord till meningar, som sedan bygger bilder inne i huvudet. Texten och berättelsen måste visualiseras i mina egna bilder, som uppstår innanför ögonlocken.


Under veckan som gått har jag blivit intervjuad av Ann Jornéus i Radio Halland och det har också skrivits ett reportage i Hallandsposten.

Lyssna gärna på intervjun i Radio Halland eller läs reportaget i Hallandsposten.


Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar