Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

torsdag 30 oktober 2014

Twin Peaks tillbaka igen


Jag roar mig med att se avsnitt av Twin Peaks.

Den där serien som blev så populär på 90-talet. De båda manusförfattarna David Lynch och Mark Frost planerar nu för nya avsnitt av serien. De spelas in nästa år, och 2016 kommer de att sändas.
Så nu tittar jag på de gamla avsnitten, och hör och häpna, jag har inte sett dessa förut!

På 1990-talet arbetade jag förfärande mycket kvällsarbete på teatern.

Det var väldigt kul och spännande, men en av nackdelarna var att jag aldrig kunde följa någon teveserie. Det var helt enkelt inte lönt. Jag hade bara missat avsnitt och till slut inte fått något sammanhang i serien. Alltså fick jag låta bli Twin Peaks. Trots att många höjde serien till skyarna.
Nu för tiden går det att se serier precis när man själv vill. En helt annan situation. Twin Peaks finns på Netflix och jag ser några avsnitt då och då. När andan faller på.

Så nu lär jag känna alla de där karaktärerna.

Agent Cooper och Sheriff Truman
Agent Cooper, Sheriff Truman, Donna Hayward, Audrey Horne, James Hurley, och alla de andra som rör sig I det mystiska Twin Peaks.

Jag har nästan sett klart första säsongen.

Men andra är visst desto längre, än så länge har jag inte börjat gäspa.
Nej, jag gillar de här ganska överdrivna karaktärerna, och det otroliga nät av konspirationer som täcker denna mordhistoria. 

Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar