Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

onsdag 22 oktober 2014

Halländsk bokmässa på Halmstads stadsbibliotek


Under det senaste året har jag varit med i en samarbetsgrupp som har planerat en Halländsk bokmässa. Det har varit många möten och en rad med idéer, som nu blir verklighet den 29 november på Halmstads stadsbibliotek. Jag har, tillsammans med författarna Anna Pia Åhslund, Torbjörn Johansson och Annika Bengtsson, varit representant från Hallands författarsällskaps styrelse. Det har länge varit ett önskemål, och tillsammans med Regionbiblioteket och stadsbiblioteket har vi planerat denna första bokmässa för halländsk litteratur.

Så nu säger jag:
Välkommen till en stor fest för boken! Bokprat på scen, paneldiskussion, workshop, bokbord med försäljning, och mycket annat.
Ett fyrtiotal författare och andra litterära aktörer verksamma i Halland presenterar sin verksamhet, sina böcker och berättar om sitt skrivande. Kom och ta del av spänning och romantik, barn- och ungdomsböcker, historia, kulturhistoria med mera.
• Bokförlag
• De litterära sällskapen
• Debatt: "Går det att leva som författare i Halland?"
• Framträdande kring Erik Lundbergs författarskap
• Författarpresentationer
• Hela Halland läser 2015

Det är fri entré och givetvis kommer jag att finnas med som författare. Jag kommer att berätta om mina böcker om Solbarnet. Hur fick jag idén till böckerna och vad handlar bokserien om. Givetvis kommer det att finnas möjlighet att köpa böckerna också. Jag lovar ett riktigt bra mässpris!


Program och samtliga medverkande författare kan du läsa om på Regionbibliotekets webbsida.

Monika
Lördagen den 29 november
Kl. 10–16!
Fri entré
www.regionhalland.se/bokmassahalland

Halländsk bokmässa 2014 arrangeras av
Kultur i Halland - Regionbibliotek, Stadsbiblioteket Halmstad och Hallands författarsällskap.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar