Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

tisdag 2 oktober 2012

Nedpackning av Bokmässan i Göteborg


Efter fyra intensiva dagar på Bokmässan i Göteborg är jag tillbaka igen på hemmaplan.
Det har blivit många trevliga och intressanta möten.

Givetvis först och främst mina dagar med IMK förlag och författaren Inga Holm som jag delar monter med. Vi stöttar varandra väldigt bra. Det känns tryggt och smidigt att arbeta tillsammans med Inga.

Sedan har det varit en lång rad av möten. Många läsare som hälsat på mig och berättat om sina upplevelser av mina böcker. Många möten med författarkollegor från när och fjärran. Många av dem ser jag bara en gång om året.
 

Många möten har det också blivit med andra förlag. Min granne under mässdagarna var Argasso förlag. Ett trevligt gäng som förgyllde våra dagar. Det är viktigt med trevliga ”grannar” och de flesta brukar vara soliga och glada. Argasso förlag ger ut lättlästa böcker som även är för en äldre ålderskategori. Det tycker jag är viktigt. Det får inte bara vara i barnstadiet som det går att hitta bra och lättlästa böcker. Även unga vuxna och vuxna behöver denna form av böcker.

 
Klart slut från mig.

Nu blickar jag framåt mot nya äventyr.
I dag en föreläsning om bronsålder och fantasi. På lördag är det premiär för min dockutställning.

 
Monika

6 kommentarer:

  1. Roligt att ses, det har ju blivit en tradition nu! Jag håller fortfarande på att smälta alla intryck...

    SvaraRadera
  2. Du har fullt upp ser jag. Men med roliga saker. Men antar det är skönt att komma hem och vara på hemmaplan också.
    Är det du som klippt dig och står i din monter eller är det Inga Holm?

    Hoppas du har fina dagar

    Kram

    SvaraRadera
  3. Riktigt roligt var det att få träffa dig. Ser så fram emot att få fortsätta läsa om Fry. TACK! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag har inte klippt mig:) Det är min författarkollega Inga Holm som syns på bilden!

    SvaraRadera
  5. Åå hann aldrig hitta er på de korta raster jag hade, tyvärr :/

    SvaraRadera