Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

lördag 6 oktober 2012

Från dröm till docka - till utställning - till sånger


När jag bestämde mig för att avveckla min docksamling hade jag ingen aning om att jag först skulle göra en utställning. I dag har det varit premiär för min utställning ”Från dröm till docka” på Vallås bibliotek i Halmstad. Under tiden jag planerade utställningen hittade jag också inspiration till några sånger om dockor. I dag har jag framfört sångerna i samband med att jag hade vernissage för utställningen.

Nu kommer utställningen att pågå till den 27 oktober och om ett år skall den ställas upp på ett annat bibliotek så jag får vänta med att göra avvecklingen. Dockorna får vänta med att resa ut i världen. Jag skojade lite idag och sa att ”kanske kommer de aldrig att resa ut” för jag hittar på nya idéer runt dockorna och till slut kanske de stannar kvar hos mig.

Innan jag sjöng och berättade lyssnade jag på latinamerikanska rytmer med Manolo och Sinho. Härliga och medryckande toner för små och stora. Det fick så klart bli några sambasteg.

 
Nu tar jag helg och kryper in i bokens värld.

 
Monika

7 kommentarer:

  1. Du har alltid nya, roliga projekt på gång. Har du bara hunnit landa och dra efter andan efter bokmässan?

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag nyfiken, har du en docksamling? Porslinsdockor eller vad?

    SvaraRadera
  3. Hmm...fick inte VI höra dig sjunga?
    Nå ja..kan tänka mig att det var bra :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det låter spännande. Kanske får du ha dem kvar. Kanske fortsättning följer..?

    Jag trodde också det skulle komma en video när du sjunger. Kanske också planeras.

    Nu ska jag vara snäll. Roligt att det går så bra för dig. Det är allvar. Jag gläds med dig.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Marie, jag var intill döden trött i förra veckan, men jag hade lyckats boka in flera olika evenemang. Jag trodde bokmässan var slut runt den 25/9...

    SvaraRadera
  6. Ninja, det är dockor från en mängd olika länder. De flesta i folkdräkter.

    SvaraRadera
  7. Någon ljudfil finns inte. Jag får kanske göra en inspelning:)

    SvaraRadera