Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

söndag 19 september 2010

Förskottsblomma och Per-Olof Enquist




Jag har fått en väldigt vacker födelsedagsblomma av mina svärföräldrar. En förskottsblomma! Jag fyller nämligen inte år förrän på lördag men då är jag i min monter på Bokmässan i Göteborg så den dagen firar jag i en gigantisk bokflod. Kan en födelsedag vara bättre? Inte för en bokälskare som jag.
Men dagen kommer inte att vara någon "glidar-dag" för födelsedagsbarnet. Det är roligt men mycket arbetssamt under mässdagarna och lördagen är förmodligen den dagen som det är mest arbete.
Förra året firade jag också min födelsedag på Bokmässan. Den dagen hade jag totalt glömt bort allt vad firande hette tills min käre Ulf stod där med en grattisbok. Ett annat liv av Per-Olof Enquist. Då som först kom jag ihåg att det var min dag!Men den gratulationen varade länge och bra var den!
Sedan vann Ulf en tygkasse full med böcker i Sveriges Radios monter. Den kassen tog jag också hand om!

Nu hoppas jag bara att alla har varit och röstat idag, för det har jag!

2 kommentarer:

  1. Bokmässan! Åh, vad jag skulle vilja vara där jag också...men den här gången är det omöjligt. Hoppas du får en härlig födelsedag. Kan det finnas något bättre än att vara omgiven av böcker och författare. Läser förresten "Boktjuven" just nu parallelt med "Casanovas kvinna". Tack för din kommentar i min blogg.

    SvaraRadera
  2. Fin blomma och jag passar på att gratta dig i förskott.

    SvaraRadera