Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

fredag 4 juni 2010

Sommarens intåg i min värld


Vilket fantastiskt underbart sommarväder!
Sommarens ljusa grönska bäddar in livet i en grönskimrande tillvaro. Syrénernas doft ligger mättad i luften.
När jag gick utanför dörren i dag på morgonen, för att hämta tidningen, så stod jag bara stilla och andades. Jag var fullständigt omgärdad av den underbara syréndoften. Den lite kyliga morgonluften bådade om att det skulle bli en varm dag och det har det verkligen blivit. En klart ljusblå himmel har lyst emot mig under hela dagen. Nu sitter jag på altanen och "tar in" den undersköna sommaren.
Veckan har gått i ett rasande tempo och det känns skönt att luta mig tillbaka och vila lite på fredagskvällen.

Jag har varit 2 turer med böcker, en tur mot norr och en tur mot söder, under veckan och så har jag hämtat "Isvintern" på tryckeriet. 2 veckor tidigare än beräknat. Först blev det lite stress men nu känns det som att jag har allt under kontroll och dessutom bra att boken nu finns i mitt lager. I augusti blir det boksläpp.

På min läslista denna veckan har funnits Den femte systern av Mårten Sandén. Den är en mycket spännande ungdomsroman som emellanåt blir riktigt otäck. Klart läsvärd! Jag läser just nu Kabinettets hemlighet av Marin Widmark.
Det är lite dålig styrfart på läsandet just nu men jag får väl skylla på sommarens intåg i min värld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar