Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

onsdag 8 juni 2011

Seminarieprogrammet - Bok & Biblioteksmässan





22-25 september finns jag på Bok&Biblioteksmässan i Göteborg. Jag delar, precis som förra året, monter med författaren och illustratören Inga Holm. De långa dagarna är stressiga, men fantastisk roliga och spännande. Vi finns i monter A04:16.
För några dagar sedan kom Seminarieprogrammet. Många intressanta författare berättar om allt mellan himmel och jord. Huvudämnet är tyskspråkig litteratur så det är många besök av författare som har en sådan anknytning. T.ex. Herta Muller som fick nobelpriset 2009 samt den spektakulära Nina Hagen och fantastiska Cornelia Funke. Samt en lång rad andra som är där av andra anledningar än det tyskspråkiga temat. T.ex. Håkan Nesser, Björn Ranlelid, Pija Lindenbaum, Arne Dahl, Majgull Axelsson, Camilla Läckberg, Stefan Einhorn, Elsie Johansson, Alex Schulman, Lena-Maria Klingvall, Rickard Wolff (debutbok:Rikitikitavi) och många många fler.
När jag bläddrar i programmet så blir jag väldigt sugen på att lyssna på andra författare. Men tyvärr är det som vanligt, jag är fast i montern och det är ju egentligen ganska OK.

Beställ seminarieprogrammet på Bok & Biblioteks websida.

Monika

1 kommentar:

  1. Om jag bodde nära Göteborg skulle jag givetvis komma dit. Men jag bor alldeles för långt bort :(
    Kram på dig!

    SvaraRadera