Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

lördag 22 juni 2013

Midsommartid - den magiska tiden


Det är något alldeles speciellt med midsommar. Den längsta dagen och den kortaste natten. Det blir som magi. Det är vi människor i norr som lever på dessa, ibland mörka och ibland väldigt ljusa, breddgrader som får uppleva magin.
I går, på den längsta dagen, tänkte jag så här: ” Likt urtidsmänniskan förundras vi över jorden som bär oss i mörker och ljus”.
Jag säger gärna glad midsommar, men jag säger också förundras och upplev midsommar, andas midsommarens magi. Så som människan gjort i oändliga rader av generationer som levt här före oss.
Vad passar bättre än Visa vid midsommartid. Här finns den i min egen tolkning. Lite magi – lite urtid.
 
 
 Monika

4 kommentarer:

  1. Vad fin filmen är, både sången och bilderna. Jag hoppas du har haft en trevlig midsommar som nu börjar gå mot sitt slut. Ganska fint väder har vi haft, bara lite blåsigt. Nu ska jag skicka detta och lyssna på din sång en gång till. Ha det bra. Kram/Anita

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar sångröst du har. En upplevelse att få höra dig sjunga. Och ett fint ackompanjemang. Den visan kan inte bli bättre än så här.
    Visst är det något magiskt över Midsommar, det kan man inte komma ifrån.

    Tack. Jag har haft det bra och hoppas du haft det fint också.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Å så vackert. Både bilderna och musiken.
    Kram!

    SvaraRadera