Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

måndag 18 februari 2013

Från dröm till docka i Laholm


Tidigt under hösten gjorde jag en dockutställning som jag kallar för ”Fråndröm till docka”. En utställning med mina dockor som jag samlat under tjugo års tid. TV 4 Halland gjorde då ett reportage hemma hos mig.

I dag har jag varit på Laholms Stadsbibliotek och återigen satt upp utställningen.

På tisdag kl. 19.00 gör jag ett framträdande med nykomponerade sånger om dockor och en nyskriven saga om mina äventyr med mormor. Det var under de äventyren som drömmen om dockorna föddes. Under kvällen kommer jag också att sjunga en del av mina sånger som är inspirerade av bronsålder. Till docksångerna ackompanjerar jag med min gitarr, men till sånger om bronsålder blir det flintstenar.

Utställningen pågår till den 2 mars.

 
Monika

2 kommentarer: