Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

tisdag 31 juli 2012

Sommaren är kort


Tänk att det redan är den 31 juli. Den här sommaren undrar jag verkligen vart sommaren tog vägen. Jag har varit fullt upptagen med teaterpjäsen om Solbarnet och någon sommarledighet har det inte blivit. I söndags spelade sista föreställningen. Allt har fungerat väldigt bra och samtliga föreställningar har genomförts. Det är verkligen ett vågspel med friluftsteater. Vädrets makter bestämmer. Men Solgudinnan har varit nådig och det föll bara några droppar på sista föreställningens andra akt. För övrigt var det inte en droppe på hela spelperioden. Nästan otroligt under denna regniga tid.

Nu packas allt ned och om några dagar blir det en liten kort semesterperiod. Det skall bli riktigt skönt. Jag har nästan inte haft någon semester på tre år. Så nu tänker jag ”nästan” stänga av allt som har med böcker och skrivande. Kanske blir det att jag skriver en och annan rad när andan faller på. Jag har nog svårt att låta bli. Några inlägg på bloggen kommer det nog också att bli.

Allt väl och allt gott.

Nu stundar den sista sommarmånaden.

Bilden är hela teaterensemblen församlad inför sista föreställningen.


Monika

2 kommentarer:

  1. Tyvärr har jag inget spännande gjort men ändå förvånad över att det redan är augusti. Vad härligt att alla föreställningar klarat sig utan regn, det känns ju annars som det fallit rekordmycket. Men någon gillar er där uppe, tror jag.

    SvaraRadera