Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

tisdag 17 juli 2012

När Solbarnet blev teater


Det går inte att klä i ord den känsla som uppstår när man ser sin egen bok bli teater. Lördagens premiär och söndagens föreställning  på Hallandsgården var en helt fantastisk upplevelse. Att sitta där mitt i publiken och se föreställningen och tjuvlyssna lite på publikens reaktioner. Det är verkligen en upplevelse.

Jag tackar Halmstads Kvartersteater, manusförfattaren Peter Björk och alla skådisarna som lagt ner så otroligt många timmar på att göra denna magiska föreställning.

En magisk föreställning, en magisk plats och en underbar natur som inramar allt. Det känns som att förflyttas 3 000 år tillbaka i tiden.


Vill du se föreställningen så kan du beställa biljetter på ticnet.se



Till slut var det mörkt och då blev det premiärfest med dukat långbord på scenen. Men himlen var fortfarande ljus. Jag tror det var Solgudinnan som var med oss.

Monika

9 kommentarer:

  1. Jag kommer..ska bara pricka in en regnfri kväll..ha det..Maria

    SvaraRadera
  2. Det är bara synd att jag inte ska till Halmstad på ett tag.

    SvaraRadera
  3. Ååh vad kul! Det är ingen som spelar in den så att man kan se den på så vis?

    SvaraRadera
  4. Det måste ju vara helt underbart att se sitt verk spelas upp och samtidigt höra publikens reaktioner.
    Svar: Det har tyvärr aldrig funnits fågelungar där, ingen har byggt bo i holken. Den är uppsatt för nära där de andra fåglarna är som jag matar så det skulle inte bli lugn och ro. Jag kollar varje år, men holken är lika fin inuti som när den var ny. Skulle tro att det fågeln har i näbben har den bitit av från benet (kannibaler).

    Tack för din teori.

    Må så gott

    Kram

    SvaraRadera
  5. Kan förstå att det känns helt otroligt att få se sin egen berättelse/bok som teater.
    Å,jag önskar att jag också fick se den.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Tittar in och önskar dig en fin helg med fint väder.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja oj vilken härlig känsla det måste vara! Det är inte alla som får uppleva det...

    SvaraRadera
  8. Wow, det måste ha varit en häftig upplevelse :)

    SvaraRadera