Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

söndag 11 september 2011

De Temps Antan

Så nu är jag tillbaka igen på min egen blogg. Jag har varit ”veckans bloggare” hos Barnboksnätet och skrivit där nästan varje dag. Det har varit trevligt och väldigt spännande, men nu känns det bra att landa tillbaka hos mig själv. Här kan du läsa mitt sista inlägg hos Barnboksnätet.
I går var jag hos Bokia, Göranssons Bokhandel i Varberg och signerade böcker och nästa lördag är jag i Falkenbergs Bokhandel. Sedan är det slut med signeringar för denna omgång, men i oktober gör jag en liten avstickare till Killbergs Bokhandel i Ängelholm. Det är väldigt kul att göra signeringar och jag får möjlighet att möta läsare och höra synpunkter om mina böcker.
Nu planerar jag inför Bokmässan i Göteborg som startar den 22 september. Mycket planering är, så klart, gjort tidigare, men små detaljer gör jag alltid när jag är närmare i tiden. Inser att det faktiskt bara är en och en halv vecka kvar till jag skall åka. Kul!
De Temps Antan är min rubrik och den Keltisk-Kanadensiska folkmusikgruppen har jag också på bild. Jag fotade dem när jag var på Hallandsgården för några veckor sedan. De gjorde ett fantastiskt framträdande och jag är så glad att jag var där med mina böcker för annars hade jag kanske inte fått höra denna fenomenala musikgrupp. Det som mest imponerade på mig var nog deras fotarbete. De stampade takten nästan som Riverdance, men sittande OCH spelande/sjungande samtidigt.






Vilken musikglädje!

Monika

5 kommentarer:

  1. Borta bra men hemma bäst. Visst är det så? :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hade tänkt att skriva precis som Camilla här ovan..men då säger jag väl Välkommen hem då..ha det..Maria

    SvaraRadera
  3. Och jag kan inte ens sjunga! ;)

    SvaraRadera
  4. Redan bokmässa också?? Här går det snabbt i svängarna måste jag säga! :)

    SvaraRadera
  5. Skönt att du är "hemma" igen:-)
    Du har en AWARD att hämta hos mig!
    Kram - jag har saknat dig här:-)

    SvaraRadera