Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

fredag 12 mars 2010

Lilla svarta du

I den tidiga gryningen rullar dimman in som en blekgrå rök. Sömning öppnar jag dörren och styr mina steg mot brevlådan. Samma runda varje morgon. En trist, tyst, huttrande morgon. Så stannar jag mina steg och lyfter huvudet mot himlen. Den lilla tunna rösten finns där. Återigen har han börjat sin sång, den lille svarte. Plötsligt är inte längre den grå gryningen så grå, den dimfuktiga luften så trist. Min svarte vän sjunger återigen och jag har styrt stegen in i ännu en vår.

"Så sjunger han igen den lille svarte"
Välkommen Koltrasten med din sång!

1 kommentar:

  1. Men oh så fint. Nu fick jag se din underbara text till koltrasten.

    Hoppas allt är bra med dig. Här har det varit sol och plusgrader hela veckan, men ännu alldeles för mycket snö kvar.

    Önskar dig en trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera