Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

lördag 12 november 2016

Tack vare Winn-Dixie av Kate DiCamillo


Jag har tidigare läst den underbara barnboken Edward Tulanes fantastiska resa. Nu har jag också läst Tack vare Winn-Dixie av Kate DiCamillo.

Boken handlar om flickan Opal som nyligen flyttat till en ny stad tillsammans med sin pappa som hon kallar för predikanten. Flickan känner sig ensam, men en dag möter hon en fantastisk hund, som hon kallar för Winn-Dixie. Genom hunden träffar hon en rad olika människor och får vara med om 
många spännande händelser.

Det här är en fin historia om att hitta nya vänner och att inte ha förutfattade meningar om det okända. Eward Tulanes fantastiska resa är en riktig pärla, och den här boken av samma författare är nästan lika bra. Som jag påpekade efter första boken, så är dessa barnböcker skrivna på ett sätt som gör dem väldigt intressanta även för vuxna läsare. Jag har stor behållning av de här berättelserna. Säkert kommer jag att leta upp fler böcker av Cate DiCamillo.


Monika

Tack vare Winn-Dixie hos Adlibris/Bokus/CDON

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar