Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

torsdag 27 oktober 2016

Vandringar i Torrevieja

Vandring i Torrevieja
Jag har tagit en liten paus i mitt skrivande och rest med flyg till Alicante i Spanien. En vän till mig bor under stora delar av året i Torrevieja, och jag blev väldigt glad när jag blev inbjuden att bo hos henne.
Jag funderade inte så mycket över vilket väder som jag kunde förvänta mig. Tänkte nog att bara det blir en del sol och något varmare än i Sverige så är jag nöjd. Men över tjugofem grader varje dag och underbara ljumna kvällar var långt över förväntan. 
Hav och palmer i Torrevieja
Min vän Madeleine vet att jag älskar havet så hon hade gjort upp ett program med långa vandringar längs med kusten. Jag fick träffa flera av Madeleines vänner och en av dagarna badade vi lerbad, vilket gav mycket skratt och en skön känsla i huden.
Kosert med Torrevieja symfoniorkester
En av kvällarna var vi också på konsert med Torreviejas symfoniorkester i det nybyggda auditoriet med plats för 2000 besökare. En konsert med musik av Dvorak och Mozart.
Torrevieja auditorium

Det fanns givetvis gott om båtar i Torrevieja
Nu är jag tillbaka i det svenska höstmörkret med påfyllda glädje- och solbatterier.


Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar