Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

torsdag 7 maj 2015

Grevens slott av Monika Häägg


 

Grevens slott är min första barnbok.

Tidigare har jag skrivit bokserien Solbarnet - om bronsåldersflickan Fry. Serien innehåller titlarna Solbarnet, Månguden, Isvintern och Kungsgården. 2013 utkom jag också med kortromanen Jag spelar min roll. Alla tidigare böcker har varit riktade till ungdomar och vuxna. Men nu har jag utkommit med en bok för åldersgruppen 6 – 9 år.

Grevens slott handlar om Erik, Siri och Viktor som en kväll i början av sommarlovet upptäcker en mystisk figur som smiter iväg mellan tandläkare Jönssons höga plank och Johanssons granhäck. Barnen sitter bakom den gamla tågstationen och har långtråkigt. De vill att något skall hända. Det är då som den mystiska figuren dyker upp. Finns det vampyrer och vem är greve von Draculs? Barnen är inte helt säkra, men med hjälp av en påse vitlökar, och en stor portion mod, avslöjar de vampyren och blir monsterjägare.

Boken kan både vara en spännande bok för en nybörjare, inom läsandets vidunderliga värld, eller en trevlig stund tillsammans med högläsning. Den är första delen i en planerad bokserie som jag kallar för Monsterjägarna.

Det är alltid lika trevligt att hålla en rykande färsk bok i handen

Grevens slott finns hos nätbokhandlarna,

och en del bokhandlare, men vill du ha ett signerat ex så lämna ett meddelande till mig, så fixar jag det.

Monika

Grevens slott hos Adlibris
Grevens slott hos Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar