Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

fredag 25 juli 2014

Kulturvåfflan på Café Strandgatan Tjugo


Halmstad är en sommarstad. Det är mängder med turister som framförallt besöker stadens stränder. Turister och innevånare i Halmstad bjuds också på en lång rad med kultur och aktiviteter. Det är både små och stora evenemang som, under framförallt juli månad, förgyller sommaren.

Ett av de mindre evenemangen kallas för Kulturvåfflan. Varje onsdag under sommaren serveras det våfflor, både matiga och sötaktiga, på Café Strandgatan Tjugo och till varje onsdagskväll bjuds det också på kultur.

Monika Häägg Foto Bo Strömberg
 
Onsdagen den 30 juli kommer jag att framför ett blandat program som jag kallar för Från bronsålder till blommig cykel. Jag kommer att sjunga några av mina sånger, bland annat En blommig cykel. Det blir också lite estradpoesi med några av dikterna jag tävlade med i vårens Poetry Slam och som avslutning kommer jag också att berätta om bronsålder och fantasi, hur jag tänkt och resonerat när jag skrev mina böcker om Solbarnet.

Så välkommen till Kulturvåfflan på en fika med kultur. Det är fri entré, så även en mager plånbok har en chans att få en kulturupplevelse.

Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar