Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

tisdag 6 maj 2014

Med Radio Halland och Kathinka Linde på en bronsåldershög


Bronsåldershögarna vid Gullbranna och Tönnersa
I går sändes ett program och intervju med mig, som var inspelat på en av bronsåldershögarna vid Gullbranna i Halmstad. Reportern och författaren Kathinka Lindhe intervjuade och vi klättrade upp på högsta toppen av en av de mäktiga gravhögarna, som ligger som ett pärlband utmed den lilla vägen som går till  Tönnersa observatorium. Jag kan berätta att det är en fantastisk vy över land och hav från översta toppen. Tyvärr glömde jag att fotografera, men jag får väl göra en utflykt till sommaren och dokumentera vyn.

Just på denna plats var det som jag kom cyklande för ca tio år sedan. I vägkanten stod en skylt som berättade om bronsålder och då fick jag idén till mina romaner om Solbarnet.
Sedan dess har det blivit fyra böcker totalt, Solbarnet, Månguden, Isvintern och Kungsgården.

Tänk vad en cykeltur i sommarlandskap kan betyda mycket!

Lyssna på programmet där jag berättar om mitt möte med den första bronsåldershögen och hur jag tänkt när jag skrev böckerna!

Programmet med mig och Kathinka är ca en timme av Carlsson & Co sändningstid under måndagen, och sänds ca 30 minuter in i programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar