Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

fredag 25 april 2014

Poetry Slam - Radio Halland och Hallandsfinal


"Lilla svarta du" - hyllning till koltrasten (foto: Maria Torbjörnsson)
På måndag 28/4 är det Hallandsfinal i Poetry Slam på Fox & Anchor i Halmstad.
Jag är en av finalisterna, så nu gäller det att ”ringa in” vilka dikter jag skall ha med mig till finalen.
De fyra vinnarna kommer att representera Halland under SM i Umeå.

Idag var vi tre finalister, som gästade Radio Hallands studio, i den tidiga morgonen.
Vi pratade om hur det är att tävla i poesi och läste också varsin dikt.
Jag valde att läsa min dikt ”Lilla svarta du”, min hyllning till koltrasten, som också är en sång.

Får väl ta och lägga mig lite i ”hårdträning” över helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar