Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

söndag 23 februari 2014

Om du var jag av Jessica Schiefauer


För en tid sedan läste jag Pojkarna av Jessica Schiefauer. Nu har jag också läst hennes debutroman: Om du var jag.

Boken handlar om Agnes och Louise, två tvillingsjälar, som är väldigt olika på utsidan. Louise är den snygga och utåtriktade, medan Agnes är den trista som inte syns. Men de två flickorna har ändå en stor och stark vänskap. När gymnasiet är slut skaffar de en gemensam lägenhet. Men det blir inte riktigt så som flickorna har tänkt. Agnes möter Hannes och Louise lämnar hastigt lägenheten för ett annat liv.

Jessica Schiefauer skriver även i denna roman väldigt spännande. Jag som läsare, vill hela tiden vända blad och se vad som finns på nästa sida. Det finns hemligheter som gömmer sig i texten. En klart läsvärd bok både för ung och gammal.

Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar