Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

tisdag 20 mars 2012

Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist

Nu har jag läst ytterligare en bok av Karin Brunk Holmqvist. Det är nog hennes mest lästa: Potensgivarna. Återigen en humoristisk bok med glimten i ögat.
Handlingen utspelar sig i den lilla byn Borrby på Österlen(där har jag varit och tältat en gång på 90-talet så den lilla byn har jag en klar bild av!). De två hemmadöttrarna Tilda och Elida bor i föräldrahemmet som saknar både rinnande vatten och toalett inne. Varje dag följer de varandra till utedasset och står och väntar på varandra. De sover i kökssoffan och rutinerna är desamma som de alltid varit.
En dag flyttar det in en ny granne i huset bredvid och sedan är inget sig likt. Det blir nytt liv i damerna och de startar till och med en postorderfirma som säljer potensökande medel.
Nu avslöjar jag inte mer. Hur det går för Tilda och Elida får ni läsa själva!

Monika

5 kommentarer:

  1. Boken verkar bra! Jag har precis upptäckt att jag gillar vuxenböcker, så då kanske jag kan läsa den!

    SvaraRadera
  2. Det är den bästa som Karin Bh har åstadkommit.

    SvaraRadera
  3. Vad kul, den måste nog läsas. Jag tyckte "Sirila gentlemän sökes" var riktigt småtrevlig. Då kanske den här till och med är ännu mer humor :-)

    SvaraRadera
  4. Låter som ett bra upplägg :)

    SvaraRadera
  5. Visst var den kul!

    Håller just nu på att lyssna på " Sirila gentelmän sökes ". Den är helt vansinnig! Men rolig!

    Trevlig fortsättning på påsken!

    // Anna

    SvaraRadera