Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

torsdag 9 februari 2012

Kärlek och käk av Eva Swedenmark och Annica Wennström


Jag har i tidigare blogginlägg skrivit om bokserien La Stella av Eva Swedenmark och Annica Wennström. En trevlig bokserie som utspelar sig runt en restaurang i Östersund. Första delen heter Smultron och svek.
På bokmässan i Göteborg i höstas kom Eva Swedenmark och hälsade på mig i min monter. Det var sista dagen och dessutom min födelsedag. Eva hade med sig en present.
Gissa om jag blev glad när jag fick hennes kokbok som heter Kärlek och käk.
I denna fina kokbok har de båda författarna samlat alla recept som finns i La Stella-böckerna. Det är många härliga recept som illustrerats med smakfulla bilder.
Vad sägs om: Lustfylld lingongryta, Osso buco mot oro, Paolos perfekta pasa al Forno, Återföreningspannkakor med vildhallonröra och Hallon och hatpaj.
Det är många finurliga och fantasifulla namn på recepten.
Fotograf är Katja Kristoferson och för grafisk form står Lena Andersson/olga&friends.
Jag tackar Eva för kokboken och säger till er andra att ni måste skaffa denna härliga kokbok!

Monika

3 kommentarer:

  1. Härligt Monika! Så kul att jag fick läsa dina fina rader just idag när jag könde mig i totalt behov av uppmuntran :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad den verkar speciellt trevlig - måste kolla in den ordentligt:)

    SvaraRadera
  3. Det är ingen författare som jag känner till men det är ju inte så mycket jag läser heller. Men det hörs intressant. Ha det bra.Kram/Anita

    SvaraRadera