Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

måndag 1 augusti 2011

Hungerspelen av Suzanne Collins

På min boklista har det länge stått Hungerspelen av Suzanne Collins. En bok som jag fått tips om på många bloggar. Nu har jag läst den och jag får hålla med om att den är spännande. Den är dock inte så spännande att jag inte kan lägga den ifrån mig.
Hungerspelen är första delen i Suzanne Collins trilogi. De övriga heter Fatta eld och Revolt.

De handlar om Katniss Everdeen, en ung flicka som blir utsedd att vara en av 24 deltagare i Hungerspelet. En direktsänd tevehändelse där den som överlever vinner och får åka hem. Det är en slags framtidsroman med spel på liv och död. Det gäller att döda de andra. Kanske är vi inte så långt ifrån detta i verkligheten? Vad gör inte TV-kanalerna för att få tittare?
Nästa år kommer boken som film.
Hungerspelen är skriven för ungdomar, men går bra att läsas även av vuxna.

Monika

1 kommentar:

  1. Står på kö på biblioteket nu :) Yay! Du är den tredje på två dagar som pratar om boken! Verkar väldigt bra!

    SvaraRadera