Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

fredag 4 augusti 2017

Av skuggor märkt av Marianne Cedervall


Jag brukar vandra ganska långa sträckor varje dag. Under våren har det i genomsnitt varit mellan 15 och 20 km. För det mesta vill jag gärna betrakta omgivningen och nyfiket se mig omkring när jag vandrar, men vissa sträckor har jag gått så många gånger att det känns mer spännande att lyssna på en ljudbok (det fungerar ju också alldeles utmärkt när jag gör enahanda sysslor, som att diska, plocka och rensa bär eller sortera tvätt). En utmärkt bok att lyssna till är Av skuggor märkt av Marianne Cedervall.

Romanen handlar om Anki Karlsson, som efter att hennes make avlidit, vill börja ett nytt liv. Hon flyttar från Stockholm och köper en liten gård i Mullvads socken på Gotland. Den pensionerade kvinnan vill återuppta sin hobby från tidiga ungdomsår, att rida, och köper två islandshästar. Men Anki Karlssons lugna tillvaro blir nästan genast en strid ström av mystiska och otäcka händelser.

Den här romanen är både feelgood och kriminalhistoria och passade utmärkt att använda som ljudbok. Det var trivsamt och lätt att lyssna till texten som mot slutet blev riktigt spännande. Jag kan tänka mig att även lyssna på Låt det som varit vila, som är andra och fristående delen i deckarserien om Anki Karlsson.


Monika

Av skuggor märkt hos Adlibris/Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar