Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

onsdag 11 november 2015

Halländsk bokmässa på Komedianten i Varberg


Novembermörkret sänker sig över oss och dagarna blir allt kortare. Men det finns ljuspunkter i allt det mörka och grå. En sådan är den halländska bokmässan som i år blir på Varbergs bibliotek Komedianten. Lördagen den 28 november kl. 10 – 16 fylls biblioteket av halländsk litteratur. Arrangör är Region Halland i samarbete med Hallands författarsällskap och Komedianten. Under dagen kan besökare möta både författare, bokförlag och litterära sällskap. Det blir utställarbord och tre olika scener som kommer att bjuda på en lång rad med programpunkter.
Givetvis kommer jag att vara där! Jag har tillsammans med Hallandsförfattarsällskap varit med och under flera år drivit idén med en alldeles egen bokfestival i Halland. Premiär var det hösten 2014 på Halmstads stadsbibliotek och nu tar Varberg över stafettpinnen.


I år har jag med mig min nya barnbok Grevens slott, och klockan 15 på eftermiddagen gör jag ett framträdande i sagorummet. Jag kommer att berätta och visa bilder om Monster, vampyrer och andra läskiga figurer. Och så läser jag lite ur min egen bok som handlar om tre barn som avslöjar en vampyr. Ett familjeprogram från 5 år.

Besök gärna Region Hallands websida och läs om alla utställarna.  Inom kort kommer det också att finnas ett program för hela dagen.

Är du i närheten av Varberg så hoppas jag vi ses på den halländska bokmässan!


Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar