Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

fredag 22 mars 2013

Värmande årsmöte i Halmstads Kvartersteater


Våren låter vänta på sig. Fy så kallt vi har det! Snö utanför husknuten och isvindar. Nätterna bjuder på alltför många minusgrader. I den kvardröjande vinterns fotspår bär jag mina pelargoner ut och in varje dag. Ut i ljuset och sedan in i kökets värme för nattvila.
I går kväll var jag på ytterligare ett värmande årsmöte. Dessa demokratins stöttepelare.
Halmstads Kvartersteaters årsmöte på "Teatervinden"
I går var det Halmstads Kvartersteater som summerade 2012 och valde sin nya styrelse. För mig har Kvartersteatern betytt femton år som verksamhetsledare och regissör. Det är historia. Nu är jag tillbaka igen som produktionsansvarig och regissör för ett stort teaterprojekt som går under namnet TreNollTvå. Vi startade i början av februari och i tisdags var det läsande av manus och utdelning av roller. Jo, det upptar en hel del av min tid, men det blir ändå några stunder till skrivande.
Sekr. Josefin Sjösten och teaterledarna Emelie Olsson och Johanna Andersson
Vid årsmötet samlades många av teaterns ledare, men också några av de gamla föreningsordförande som passerat.
Peter Björk, Jörgen Johansson och Ulf Häägg
På bilden har jag fångat Peter Björk som igår blev omvald för en ny 2-årsperiod samt Jörgen Johansson och Ulf Häägg som båda tidigare har hållit i ordförandeklubban.

Nu har jag plockat fram några gula påskliljor och en begonia i påskens färger. Som tröst mot de vita tussarna som flyger utanför fönstret. Hallå, jag bor faktiskt i Halmstad och Västkusten! Det skall spira i gräsmattan nu, inte lysa av vita snöhögar.

Monika

3 kommentarer:

  1. Klaga inte. Det finns dom som har det värre ;)
    Jag vill ha snöfritt NU!!!
    Jag ska jobba hela påskhelgen så det blir inte så mycket påskpynt här hemma.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar.
    Jo det är kallt nu. Värst är nätterna med ner mot -15 men då sover jag ju, men även dagarna är kalla. Men solen gör ju att man blir lite gladare. Hoppas värmen kommer också.

    Ska man sitta ute ska det nog vara som du har inglasat.

    Ha en god natt

    Kram

    SvaraRadera