Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

tisdag 21 februari 2012

Alkemisten av Paulo Coelho

Nu har jag läst en fantastisk saga.
En berättelse med mycket visdom och klokhet.
Alkemisten av Paulo Coelho är en historia som handlar om pojken som följer sitt hjärtas röst och ger sig av för att finna en skatt. Pojken hette Santiago och vaktade en fårajord i Andalusien. Han övernattar i en gammal övergiven kyrka. Taket har rasat in och en jättelik sykomor (mullbärsfikonträd) växer på den plats där sakristian låg en gång i tiden. På denna plats har han en dröm som sedan för honom ända till Egyptens pyramider. En resa som tar lång tid och ger honom mycket visdom om livet.
Paulo Coelho har ett enkelt språk som flyter lätt, men han berättar en vidunderlig historia.
Läs den!

Monika

6 kommentarer:

  1. jag gillar hans säviga lugna stil, att inte gå för långt, inte gå över ån efter vatten....

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat mycket på den där boken. Nu MÅSTE jag ju läsa den.
    Har precis pitchat mitt manus på Kabusa och de har bett mig skicka det när jag är klar.
    Glad som en lärka är jag.

    SvaraRadera
  3. Som du nog vet så är det inte mycket jag läser. Så den som du skriver om vet jag inte ett skvatt (dugg) om. Den hörs intressant. Jag önskar dig en bra kväll. Kram/Anita

    SvaraRadera
  4. Jag ska lägga den på minnet...

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen en fantastisk berättelse.

    SvaraRadera
  6. Den låter väldigt läsvärd - ska jag komma ihåg. Tack för tipset:)

    SvaraRadera