Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

fredag 9 december 2011

Julkonsert och Tjuvarnas Jul


På söndag är det tredje advent och då har jag två julkonserter med min gospelkör. I kväll har vi genrep och då gäller det att alla julsångerna sitter på rätt plats. Vi får väl se när jag kommer till S:t Nikolaikyrkan i kväll. På bilden är vi väldigt "somriga" för den är fotad när vi hade vår avslutningsfest innan sommaruppehållet. På söndag lär vi nog vara mer "juliga".

Men innan det blir söndag skall jag vara hos Bokia Killbergs bokhandel i Ängelholm och signera mina böcker. Jag är där mellan kl. 11 - 13 på lördagen. Kom gärna och hälsa på mig om du är i närheten.

Det är mycket med jul nu. Gillar väldigt mycket årets julkalender i SVT: Tjuvarnas Jul är en riktig höjdare, rekommenderas till dem som ännu inte tittat. Det går bra att se alla avsnitten på webben.

Avslutar med en länk till en riktigt bra recension av min fjärde bok Kungsgården.
Angelica Ewenson skriver bl.a. så här:
"Den här boken gillade jag bäst av alla böcker i den här serien. Det är här jag ser att serien är välplanerad..."

Kanske ett julklappstips?

Monika

5 kommentarer:

  1. Oj, vad du jular:-)

    Fin recension oxå - det är lycka det!

    SvaraRadera
  2. Härligt juligt! Vår familj gillar också Tjuvarnas jul, den verkar fungera för alla åldrar.

    SvaraRadera
  3. Jag har bara sett ett avsnitt på årets julkalender.
    Jag får väl ta och sätta mig ner och kolla på webben.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Du gör så mycket roliga saker. SOm du redan vet gillar jag också årets tv- kalender. Det är svårt att göra alla nöjda men jag tror man lyckats denna gång.

    SvaraRadera