Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

onsdag 28 december 2011

Aileme - En roman om gudarnas fall av Johan Ehrenberg

Sista dagen på Bok & Biblioteksmässan i Göteborg 2011 var min födelsedag. Då var min man Ulf och hälsade på mig under dagen och passade på att fira min födelsedag. Jo, det är så att jag för det mesta lyckas placera mitt födelsedagsfirande under bokdagarna! En passande present blev så klart en bok, och nu har jag läst den.
Aileme – En roman om gudarnas fall av Johan Ehrenberg. Boken handlar om Aileme och hennes kamp mot nordens gudar Loke, Freja och Oden. En Fantasyroman med den fornnordiska gudavärlden som krockar med den bibliska världsbilden. Boken är på strax över 450 sidor i pocketversionen och historian är späckad med mytiska väsen och historier. Allt det klassiska med gudar, vättar, dvärgar, alver, änglar och så klart människor.
Berättelsen utspinner sig på många olika fronter och jag har emellanåt lite problem med att hålla isär alla olika händelseförlopp som så småningom förs samman till en gigantisk strid mot gudarna och den mäktige Oden.
Hur det går får ni läsa själva.

Monika

1 kommentar:

  1. Det låter som en väldigt intressant blandning, blir intresserad av att läsa!

    SvaraRadera