Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

lördag 28 februari 2015

Författare i Halland på Hylte bibliotek


 

Söndagen den 8 mars kl. 15:00

Internationella kvinnodagen, är jag med på ett evenemang på Hylte folkbibliotek. Vi är fyra kvinnliga författare från Halland som berättar om våra böcker och vårt skrivande. Jag kommer att berätta och visa bilder om bronsålder och mina böcker om Solbarnet. De övriga är mina trevliga författarkollegor, som jag lärt känna i många olika litterära sammanhang under årens lopp.  

Program:


Kl. 15:00 Anna Pia Åhslund,

författare och kulturjournalist, och bo­satt i Halmstad. Böcker: Halländsk kvinnokraft, I författarens fotspår – litterära utflykter i Halland och Röster i Halland. Hon ger en föreläsning med bildspel om halländsk kvinno- och författarhistoria.

Kl. 15:30 Monika Häägg,

teaterledare, regissör, skådespelare och för­fattare, Halmstad. Böcker: den historiska äventyrsserien Sol­barnet – böckerna om Fry, som passar både unga och vuxna. Föreläsning med bildspel om ett bronsåldersäventyr.

Kl. 16:00 Fika med bokförsäljning och boksignering


Kl. 16.30 Annika Bengtsson,

författare och förläggare på Grim förlag, och bosatt i Mellbystrand. Hon har skrivit totalt sju böcker bland annat: Sorgbägare, Mellan raderna och Cayenne – kryddpojken med bett. Annika presenterar sin senaste roman Sorgbägare.

Kl. 17.00 Angelica Ahlefeldt-Laurvig

Författarna Angelica Ahlefeldt-Laurvig, Kinnared, och Mym­mel Blomberg, Halmstad, har tillsammans skrivit två ”prome­nadromaner”: Inget märkvärdigt har hänt och Det vete fåg­larna. Angelica berättar mer om böckerna.

Entré 40:- inklusive fika ( fri entré under 20 år)

och givetvis finns det möjlighet att köpa författarnas böcker till specialpriser, men det går också bra att ta med egna böcker och få dem signerade.

Så jag säger välkommen till en trevlig eftermiddag med många spännande litterära inslag.

Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar