Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

tisdag 3 juni 2014

Vill du ha en klassuppsättning böcker?


Jag tycker det är viktigt att barn och unga börjar läsa. Mina böcker om Solbarnet Fry har visat sig var en bra inkörsport till läsandet. Böckerna är spännande och många som annars inte gillar att läsa har plöjt böckerna i en väldig fart.

Nu har mitt bokförlag bestämt sig för att dela ut fem klassuppsättningar av min bok Månguden, andra boken om solbarnet Fry.
Bra tycker jag!

Är du lärare, elev, förälder, morförälder eller någon annan som befinner dig inom eller i närheten skolans värld, så kan du vara en av dem som får en klassuppsättning med 20 ex av Månguden. Boken är lämplig både för mellanstadium och högstadium. Den går också bra att läsa utan att först ha läst Solbarnet som är den första boken i serien.

Det enda du behöver göra är att skriva en kort kommentar och motivering till varför just din skola skall få en uppsättning.
Böckerna är gratis (den enda kostnaden blir porto på 250:-)

 Ta chansen att få en klassuppsättning!

Monika

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag älskar att läsa och dela med mig till mina elever om böcker och samtidigt locka dem till att läsa själva. I klassrummet arbetar vi med böcker och läsning på olika sätt; parläsning, högläsning, stjärnläsare, läsfixarna, gruppläsning och egen upplevelseläsning. Att få en klassuppsättning från en författare skulle kunna vara början till ett nytt projekt inom läsning och möjlighet att koppla på genre och skrivning. Många tankar… Ja tack till en klassuppsättning böcker. Mvh Lina Axelsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lina!
      Inlägget skrevs för ett år sedan, men det finns kanske en möjlighet att skicka lite böcker även nu. Skicka ett mejl till mig på info(snabel-a)monkaland.se så får vi diskutera hur vi gör det praktiskt och lätt! Med hälsning Monika Häägg

      Radera