Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

tisdag 18 februari 2014

Sång och musik av Monika Häägg









Jag har komponerat nästan hundra sånger. Några av dessa har jag
precenterat i tidigare blogginlägg. Nu har jag också gjort en egen sida på bloggen för
min musik.


Nyligen tävlade jag i Poetry Slam och gick vidare till Hallandsfinalen
som är på Fox & Anchor i Halmstad den 28 april.
En av texterna jag tävlade med var en hyllning till den lilla svarta
fågeln
som sjunger så fint för oss i vårens tid. Då läste jag texten, men den
är också en sång. Här är en nyinspelning med lite jazzinspiration.
Bilderna är
fotade av den duktiga fotografen Maria Torbjörnsson. För övrigt visar titelbilden Virse Hatt, den plats som är en del av mina böcker om Solbarnet. Ett stort tack till Maria!


Monika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar